קשה לא להבחין מה מוקד המשיכה בוודקה מעורבב עם משקאות ממותקים וכיצד שוק זה גדל למימדים שכאלו:

-דילול רמת האלכוהול הגבוה (לרוב מ40% ל16-20%) מה שהופך את המשקה להרבה יותר נגיש, בייחוד כשמדובר בנשים.

-רמת סוכר גבוה.

-טעם וארומה מאוד מרוכזים (תמציות טעם במקרה של משקאות אנרגייה שונים).

-לעיתים רבות, המשקה תוסס בשל גז Co2 שקיים במשקה הממותק.  צרכנים אוהבים תוסס.

כעת, יצרני יין שונים לקחו את קווי המתאר הללו ויצרו משקאות שמשלבים בין יין וכהלים ליצירת מעיין קוקטלים מוכנים לשתייה ישירות מהבקבוק המציגים מתיקות, עצימות טעם, ארומה ובחלק מהמוצרים המוצרים גם תוססים.   בניהם גם חברת אבסולוט המצליחה ששילבה בין וודקה וסובניון בלאנק תוסס מניו-זילנד ליצירת משקה פרימיום מעוצב המבוקבק באריזות שמפנייה ומציג 14% אלכוהול.

לג’אנר עדיין אין שם מוגדר אך הוא בהחלט צובר תאוצה ונתח שוק.

למאמר

למאמר המתורגם לעברית (יתכנו עיוותים לשוניים)

למאמרים נוספים בחדשות הכנת היין

 

 

Check Also

“יינות טבעיים” (Natural Wines) , גימיק שיווקי או אמיתה?

למרות גידול בתנועת יצרני “יינות טבעיים” בצרפת ואיטליה שם יקבים רבים מתהדרים בה…