יותר ויותר יקבים בארה"ב הפכו מודעים לכך שבכדי להגיע לצרכנים (בעיקר לצעירים שבהם בגילאי 21-35)  הם צריכים לשנות כיוון ולאמץ את הרשתות החברתיות. 

עידוד אנשים לפרסם תמונות ,סרטונים ורשמי טעימה מביקורים בחדר הטעימות, חדר החביות ובכרמים,

"לצייץ" ולשתף בטויטר, פייסבוק, בלוגים ,Google+, אימייל וכו' וכמובן מצד צוות היקב להיות פעילים – להגיב לשאלות, "ציוצים" ולהשתתף בדיונים.

גוף עסקי בשם Vintank הרים את הכפפה ומציע "שירותים חברתיים" לתעשיית היין – עוזר לבניית תוכנית נכונה ל"בנייה, ניהול וקידום מותג ברשתות החברתיות" ,  מספק סטטיסטיקות שוטפות (כמה מדברים עליי,איזה פלח אוכלוסיה, היכן, מתי ומה?) ומציע כלים שימושיים נוספים המקלים על ההתנהלות החברתית ברשת ומייעלים אותה.

יקבים מדווחים כי שינוי צורת החשיבה וניהול (לדוגמא: יותר ויותר יינות נמכרים באופן ישיר דרך היקב מאשר דרך רשתות הפצה הגובות עמלות תיווך) מביא עימו גמול כלכלי יפה מאוד והמכירות עולות.

לסיכום "כותבים עליי ברשתות החברתיות , משמע אני קיים ומצליח"

קראו כאן את המאמר

לגירסה המתורגמת לעברית (יתכנו עיוותים לשוניים)

 

 

Check Also

"יינות טבעיים" (Natural Wines) , גימיק שיווקי או אמיתה?

למרות גידול בתנועת יצרני "יינות טבעיים" בצרפת ואיטליה שם יקבים רבים מתהדרים בהיו…