יותר ויותר יקבים בארה"ב הפכו מודעים לכך שבכדי להגיע לצרכנים (בעיקר לצעירים שבהם בגילאי 21-35) הם צריכים לשנות כיוון ולאמץ את הרשתות החברתיות.
עידוד אנשים לפרסם תמונות ,סרטונים ורשמי טעימה מביקורים בחדר הטעימות, חדר החביות ובכרמים,
"לצייץ" ולשתף בטויטר, פייסבוק, בלוגים ,Google+, אימייל וכו' וכמובן מצד צוות היקב להיות פעילים – להגיב לשאלות, "ציוצים" ולהשתתף בדיונים.
גוף עסקי בשם Vintank הרים את הכפפה ומציע "שירותים חברתיים" לתעשיית היין – עוזר לבניית תוכנית נכונה ל"בנייה, ניהול וקידום מותג ברשתות החברתיות" , מספק סטטיסטיקות שוטפות (כמה מדברים עליי,איזה פלח אוכלוסיה, היכן, מתי ומה?) ומציע כלים שימושיים נוספים המקלים על ההתנהלות החברתית ברשת ומייעלים אותה.
יקבים מדווחים כי שינוי צורת החשיבה וניהול (לדוגמא: יותר ויותר יינות נמכרים באופן ישיר דרך היקב מאשר דרך רשתות הפצה הגובות עמלות תיווך) מביא עימו גמול כלכלי יפה מאוד והמכירות עולות.
לסיכום "כותבים עליי ברשתות החברתיות , משמע אני קיים ומצליח"
לגירסה המתורגמת לעברית (יתכנו עיוותים לשוניים)
“יינות טבעיים” (Natural Wines) , גימיק שיווקי או אמיתה?
למרות גידול בתנועת יצרני “יינות טבעיים” בצרפת ואיטליה שם יקבים רבים מתהדרים בה…